भारतीय सागरी विद्यापीठ अंतर्गत विविध पदांसाठी भरती सुरू ! Indian Maritime University bharti 2025

Indian Maritime University Bharti 2025: भारतीय सागरी विद्यापीठ अंतर्गत विविध पदांसाठी भरती सुरू ! (Indian Maritime University bharti 2025) भारतीय सागरी विद्यापीठ अंतर्गत विविध रिक्त पदांसाठी जाहिरात प्रकाशित करण्यात आली असून, या भरतीमध्ये एकूण 023 रिक्त जागा भरण्यात येणार असून, त्यासाठी इच्छुक व योग्य उमेदवारांना अर्ज करण्यासाठी आमंत्रित करण्यात आलेले असून या भरतीची जाहिरात ही भारतीय सागरी विद्यापीठ (Indian Maritime University) यांच्या द्वारे प्रकाशित करण्यात आलेली आहे. या भरतीचे फॉर्म हे केवळ ऑनलाइन पद्धतीने भरायचे आहेत. अर्जाची लिंक अधिकृत वेबसाईट आणि संपूर्ण जाहिरात पीडीएफ स्वरूपात उपलब्ध करून देण्यात आलेली असून अधिक माहितीसाठी कृपा करून मूळ जाहिरात काळजीपूर्वक वाचून घ्यावी.

WhatsApp Group Join Now
Telegram Group Join Now
Instagram Group Join Now

अर्जाची पद्धत : ऑनलाइन पद्धतीने

एकूण पदांची संख्या : 023 संख्या

भरती विभाग: भारतीय सागरी विद्यापीठ

भरती प्रकार: केंद्र सरकार अंतर्गत नोकरीची संधी!

पदांची नाव आणि तपशील :-

पदांची नावे.                                Total पदसंख्या

वित्त अधिकारी.                                      01

उपनिबंधक.                                          02

सहाय्यक ग्रंथपाल                                   02

सहाय्यक अभियंता स्थापत्य.                     02

सहाय्यक अभियंता विद्युत                      02

विभाग अधिकारी                                   06

विभाग अधिकारी वित्त                            03

शैक्षणिक योग्यता: सदर भरतीसाठी लागणारी शैक्षणिक योग्यता ही पदांच्या योग्यतेनुसार आहे. जाहिरातीमध्ये सविस्तर उपलब्ध करून देण्यात आलेली आहे. अधिक माहितीसाठी कृपया मूळ जाहिरात पहावी.

● पद अनु क्र 1 : Master’s Degree with 55% marks

● पद अनु क्र 2 : Master’s Degree with 55% marks

● पद अनु क्र 3 : Master’s in library Science + UGC NET or PhD

●पद अनु क्र 4 : Master’s Degree with 55% marks

●पद अनु क्र 5 : B.E/B.Tech in Electrical

●पद अनु क्र 6 : Bachelor’s Degree

●पद अनु क्र 7 : Bachelor’s Degree with finance/ account background.

वयाची लिमिट : पात्र उमेदवाराची वय हे दिनांक 5 एप्रिल 2025 रोजी किमान 18 वर्ष ते 55 वर्षापर्यंत असावे.

अर्ज फी : सदर भरतीसाठी कोणतेही अर्ज शुल्क स्वीकारले जाणार नाही.

महिना वेतन : निवड झालेल्या उमेदवारांना 78,800 ते 1,82,400 रुपये मासिक वेतन मिळेल.

नोकरीचा प्रकार: या भरतीमध्ये निवड झालेल्या उमेदवारांना कायमस्वरूपी नोकरी मिळणार आहेत.

नोकरीची जागा:  JOBS IN मुंबई

महत्त्वाच्या दिनांक

ऑनलाइन अर्ज सुरू होण्याचा दिनांक : 5 एप्रिल 2025.

ऑनलाईन अर्ज करण्याचा अंतिम दिनांक :19 मे 2025.

Last date for receiving hard copies of the applications : 26.05.2025

Online अर्ज येथे…………………क्लिक करा

जाहिरात संपूर्ण इथे……….. ……..क्लिक करा

अधिकृत वेबसाईट येथे…………… क्लिक करा

OTHER RELEVANT INFORMATION :-

The interview for the shortlisted candidates is tentatively scheduled in the month of July/Aug, 2025
5. Candidates shall upload self-attested photocopies of the following documents at the time of Online
Registration:
a. 10th standard certificate or equivalent in support of Date of Birth.
b. 12th standard certificate or equivalent (If applicable).
c. Diploma certificate and mark sheets or grade certificate (if applicable).
d. U.G degree certificate and mark sheets or grade certificate (if applicable).
e. PG degree certificate and mark sheets or grade certificate (if applicable).
f. Experience certificate.
g. Other documents as applicable as per the Eligibility Criteria.
h. Except photo and signature all the documents should be uploaded only in PDF format.
Photo and signature are to be uploaded in the format as specified in the application portal.
“WARNING”: THE RELEVANCY OF QUALIFICATIONS AND THE SCREENING OF APPLICATIONS
WILL BE DONE BY A SCREENING COMMITTEE. CANDIDATES MUST ENSURE THAT ALL THE
INFORMATION PROVIDED IS TRUE. IF AT ANY SUBSEQUENT STAGE OR AT THE TIME OF
INTERVIEW ANY INFORMATION GIVEN BY THEM OR ANY CLAIM MADE BY THEM IN THEIR
APPLICATION IS FOUND TO BE FALSE, THEIR CANDIDATURE WILL BE LIABLE TO BE REJECTED.
6. Permissible maximum age limit on deputation shall be 56 years for all the posts except Finance
Officer and Deputy Registrar, for which maximum age limit is 57 years.
7. Candidates must be in sound bodily health. They must, if selected be prepared to undergo such
medical examination and satisfy such medical authority as IMU may require.
8. Candidates are advised to submit the online application and hard copy with all supporting
documents well in advance without waiting till last date, to avoid any other unforeseen problems.
The University will not be held responsible for any delay in receipt of application at IMU after the
due date at any stage.
9. The prescribed qualification and experience are minimum and the mere fact that a candidate
possesses the same will not entitle him/her for being called for interview. IMU’s decision will be
final on determining the minimum number of applications required for screening and minimum
number of candidates for Interview. The University reserves the right to restrict the candidates to
be called for interview to a reasonable number on the basis of qualifications and experience higher
than the minimum prescribed as decided by the duly constituted Screening Committee and
approved by the Competent Authority based on prescribed norms of the University.
10. The list of shortlisted candidates will be displayed on the IMU website. Call letters for attending
interview will be sent only to the short-listed candidates by Speed Post or Registered Post or Courier
or by email. The number of candidates to be called for interview will be as per the decision of the
University.

 

 

Leave a Comment